İhracat ve pazar araştırma
Müşteri sayısının sınırlı, ürün ve firma sayısının neredeyse sonsuz olduğu uluslararası pazarlarda başarılı olmak ve yoğun rekabete karşı ihracatı gerçekleştirmek için ürün ve pazar odaklı çalışmak ve hedef Pazar seçimi çok önemlidir. Hedef Pazar seçimi, ihracat stratejisi oluşturmanın ilk ve en önemli adımıdır.
Hedef Pazar seçerken; rekabet, pazar büyüklüğü, müşterilerin ve ülkelerin kültürel, ekonomik, bürokratik farklılıkları, müşteri istek ve ihtiyaçları, pazar bilgileri, demografik yapı, coğrafi konum,sosyal, teknolojik ve endüstriyel yapı, politik ve hukuki durum, tüketiciler, dağıtım kanalları, rakipler dikkate alınmalıdır.Pazar belirlemede büyümeyi hedefleyen firmalar cok önemli tespitlerde bulunmalıdır. Başarılı ihracatçılar; doğru malı, piyasayı ve zamanı iyi tespit edebilmelidirler. Bunun için aşağıda belirtilen konuların tespiti iyi yapılmalıdır.
Bu eğitim ile katılımcılara, pazar araştırmaları ve pazarlama faaliyetlerinde bulunabilmeleri için ihracat adımları, pazar araştırma teknikleri, ihracatın yöntemini ve yapılacak ihracat işlemleri, ihracat için gerekli olan belgeler hakkında bilgi verilmesi hedeflenmiştir.
- Adım Adım İhracat
- Yasal Kayıtlar
- İhracat Şekli Tespiti
- İhracat Yapılacak Ülkenin İşlemlerine Hazırlık
- İhracat İçin Gerekli Belgeler
- Para Transferi
- İhracatta Pazar Araştırması
- Masa Başı Pazar Araştırması
- Ürünün Sınıflandırılması
- Bilgi Kaynaklarının Tespiti
- Firma İçi Bilgi Kaynakları
- Türkiye’deki Kuruluşlardan Sağlanabilecek Bilgiler
- Yabancı Ülke Temsilciliklerinden Temin Edilebilecek Bilgiler
- Türkiye’nin Dış Temsilciliklerinden Temin Edilebilecek Bilgiler
- Uluslararası Kuruluşlar ve Yabancı Devlet Kuruluşlarının Veri Tabanları
- Verilerin Sınıflandırılması
- Tüketiciler Müşteriler
- Dağıtım Kanalları
- Rakipler
- Alan Araştırması
- Hedef Pazarın Değerlendirilmesi
- Hedef Pazara Uygun Teklifin Hazırlanması
- İhracat Pazarlaması ve Hedef Pazarlara Giriş
- Şirketin Büyüme Kararı
- Pazarların Artan Önemi
- Hedef Pazara Giriş Stratejisi
- Pazarlamanın Asıl Amacı
- Ürününüz İçin Pazar Büyüklüğü Tesbiti
- Firmanızın İhracat Kararı
- Marka Patent ve Endüstriyel Tasarımın Önemi
- Fiyatlandırmaya Tesir Eden Ana Nedenler
- Teslim Şekillerinin Maliyete Etkisi
- Netice Alıcı Fiyat Teklifi Oluşturma
- E-Dış Ticaret